вівторок, 30 березня 2010 р.

31. Стратегічний закон.

31. Стратегічний закон.
Стратегічний закон передбачає систему впливу на конкретну аудиторію. Призначення стратегії - стратегія потрібна для того, щоб усю діяльність підпорядкувати концепції, уникнути відхилень і успішно досягти мети)
Стратегія – це варіант реалізації концепції. Основними ознаками стратегії є: динамічність, варіативність, гнучкість. У залежності від аудиторії концепція (навіть та сама) може мати різні стратегії та етапи реалізації. Наприклад, концепція предмета (українська мова, історія тощо) мати декілька стратегій: спочатку виробити стратегію на рік, два тощо, а потім вибудувати стратегію уроків тощо.
Стратегія складається з двох компонентів:
• Завдання призначене для роз’яснення аргументів, позицій, тобто воно спрямоване на переконання аудиторії
• Надзавдання спрямоване на те, щоб утримувати емоції слухачів протягом усього виступу, спонукати їх до дії ( тобто воно має емотивно-спонукальний характер).
Стратегія дії становить таку послідовність кроків:
- визначення цільової установки;
- виокремлення та аналіз запитань, призначених для кожної аудиторії;
- формування тез.
Визначення цільової установки означає, що комплекс (рідко одна) настанов, що містить мету (загальну і конкретну, далеку і близьку),спонукання до дії, співпереживання, такі завдання, які будуть поставлені перед аудиторією і завдання, які промовець ставить перед собою і тримає в собі, тобто певне наскрізне завдання.
Хоч стратегія і конкретизує концепцію, вона є досить загальним явищем, що потребує детальнішої конкретизації: розгортання та обґрунтування тези, залучення однодумців серед слухачів, нейтралізації противників тощо. Для таких дій служить наступний елемент запуску концепції – тактичний закон.

Немає коментарів: